JA?!?! Sí, sí... Mare meva... Han passat ja dues setmanes d'ençà que estem en aquesta situació.
Ja he vist alguns dels vostres collar i polseres (i les seriacions) que heu fet! Estireu super "decorats" per aquest cap de setmana jejeje.
Segur que us estireu preguntant, quina serà l'última proposta d'aquesta setmana. Doncs bé, és una proposta sobre una cosa que m'agrada molt. I per pròpia experiència sé que a la classe dels fantasmes també.
LA LECTURA: UN CONTE.
Encara ara em fascina veure l'atmosfera que es crea a la classe quan ens preparem per contar un conte: l'atenció... la màgia... Els aprenentatges que es poden transmetre... És un moment molt íntim que et permet connectar amb l'infant. (Es nota que m'agrada, eh?)
Estic segura que a casa també compartiu aquest moment. Però volia convidar-vos d'alguna manera especial a fer-ho més conscientment. Donant importància a cada detall.
Primer de tot trieu un conte: pot ser un conte nou, el seu conte favorit o el conte que us vingui de gust.
Portada: Deixeu que l'infant la miri sense obrir-lo (que ningú parli), no feu preguntes. Simplement, deixeu que el seu cap pensi. Després inicieu la conversa amb preguntes: Què hi veus? Com creus que es senten els personatges? Què passarà amb aquests? Quins colors surten? N'hi ha lletres o números? Reconeixes alguna lletra? Saps que és un títol?... Si el conte ja és conegut, podeu fer algunes altres: T'havies fixat en la portada? En quina part del conte passa això? Recordes com es diuen els personatges?... Les importàncies d'aquestes preguntes no radica en si saben la resposta o no, ja que moltes preguntes són obertes. Sinó en el fet de deixar pensar als infants... que desenvolupin la seva imaginativa i l'assaig - error.
La narrativa: Podeu ser l'orador i narrar la història i que el vostre fill o filla pugui escoltar. O per altra banda, podeu deixar que "endevini" què passa amb ajuda dels dibuixos o, si és un conte conegut, deixar que l'infant pugui ser l'orador.
Reflexió: Després del conte, és important fer una petita reflexió. Parleu de què ha passat en el conte i el perquè. En totes les narratives sempre n'hi ha un aprenentatge social. Si escoltem, ens sorprendrem del que arriben a entendre.
Representació: En aquesta part n'hi ha mil i una possibilitats. Podeu fer servir alguna de les feinetes que us adjuntaré a continuació. O, si teniu la possibilitat a casa i sou una gran família d'actors podeu fer una petita representació. Perquè és important aquest part de representar? No només és un exercici de producció, d'escriptura, de treballar el vocabulari i la narrativa, sinó d'interioritzar aprenentatges. Si us fixeu els infants estan sempre repetint patrons i tornant a fer coses que ja saben fer. Al mateix temps els hi dóna seguretat.
Us agrada? Sembla fàcil i una proposta molt senzilla. Però si ateneu als senyals que teniu i a les seves caretes podreu treballar quasi tot el que vulgueu: sentiments, conflictes, la pronuncia, conceptes matemàtics, escriure, lectura...
Encara que no siguin els contes que heu triat... En aquest enllaç podeu trobar titelles per pintar i retallar de tres contes tradicionals: La llegenda de Sant Jordi, Els tres porquets i La caputxeta vermella. 🐺🐷
DESCARGAR TITELLES CONTES
En aquest altre teniu dos feinetes: una per escriure el títol del conte i fer un dibuix de què més els hi ha agradat, i l'altra sobre escriure el nom i dibuixar dos personatges que més han cridat la seva atenció. 👦👧
DESCARGAR EL MEU CONTE I PERSONATGES
Si veieu que els vostres infants estan molt engrescat amb això dels contes, podeu fer un conte quan vulgueu i fer servir algun d'aquests recursos, ja que els podeu descarregar sempre que vulgueu.
Si voleu veure contes per internet, aquí us deixo una pàgina que m'agrada molt. Ja que són contes curtets i fets amb diferents tècniques plàstiques.
UNA MÀ DE CONTES
Igualment, aquí us deixo dos dels contes que teniu amb titelles. I un altre que m'agrada molt!
LA CAPUTXETA VERMELLA
ELS TRES PORQUETS
PATUFET
Una última proposta... Descanseu, jugueu a un joc de taula i mengeu-vos a les vostres famílies a petons!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada